2011/04/23

7 dalis: Piligrimu keliu i Emei Shan virsune

Keleta dienu teko praleisti Chengdu. Apsinuodijom maistu,tai kol isgijom,sedejom hostelyje. Per ta laika suplanavom zygi piligriminiu keliu i budistu sventa Emei kalna. Ryte isvykome i Emei miestely. Pasiemem tik reikalingiausius daiktus,kad kuo mazesni svori tektu nestis. Zygi pradejome apie 14val. Pradejome 430m aukstyje. Tikslas buvo Golden summit 3077m. Kelias nera sudetingas-i virsu veda laiptai. Taciau tai pareikalauja labai daug fiziniu jegu. Kaip jau lipi keliasdesimt tukstantaji laipteli, manai, kad tuos laiptu serpantinus sapnuosi ir kai viskas baigsis. Kalne isikure keliolika budistu vienuolynu, i kuriuos galima uzsukti pailseti, pernakvoti, pavalgyti. Praejome keleta turistiniu vietu, I kurias kinu turistai atvaziuoja autobusais pasifotografuoti. Viena tokiu buvo bezdzioniu zona. Zmoniu islepintos ir iserzintos bezdziones elgiasi gan agresyviai. Mateme, kaip vienam turistui ikando i ranka. Tikrai nebuvo jauku, kai mums kelia pastojo urzgiantis patinas. Pakeliui galima nusipirkti bambukiniu lazdu nuo ju apsiginti. Pirmaja diena iveike dali kelio i kalna(apie 13km), nakvynes apsistojome vienuolyne apie 900m aukstyje. Kita ryta kelemes anksti ir teseme zygi. Viena graziasiu atkarpu buvo zalioji tropine zona su zydinciais medziais. Klimatas keitesi kylant i virsu. Oras veso, pradejo lyti. Apie pietus jau buvome 2000 m aukstyje. Uzsukome i vienuolyna pavalgyti. Gavome angliska meniu, todel uzsakyti nebuvo sunku. Taciau ilgai vargome, kol jiems pirstu kalba isaiskinome, kad norime gerti. Galiausiai gavome bliuda virinto karsto vandens. Pavalgem nudlu su sparagais ir omletu. Zygi teseme toliau. Laiptu serpantinai nesibaige. Tai kilo tai leidosi. Butu labai idomu, jei kas suskaiciuotu, kiek tukstanciu laiptu iveikeme. Lietu pakeite sniegas, buvome 2500m aukstyje. Lipti buvo sunku, bet cia negalejome pasiduoti. Galiausiai priejome dar viena turistine vieta, kur visus istroskusius pamatyti Golden Buda virsuneje kele keltuvas. Mes turejome pasiekti virsune piligriminiu keliu, apie keltuva nebuvo net minties. Paskutiniai 500 metru i virsu ir mes atejome. Kalno virsune. Aplink debesys, tolumoje matosi zemesniu kalnu virsuniu konturai, aikste, kuriuoje didziule kokiu 20m aukscio auksine Budos skulptura, salia auksine sventykla. Buvo beveik 18val., turistu tik keli. Nerealus jausmas pasiekus tiksla, nuovargio nebejauteme. Vienaip tas kalnas sventas minioms, kuriuos vaiziuoja i virsune prikimstais autobusais, tada grudasi i keltuva, uzkile nusifotografuoja minioje ir tokiu pat budu leidziasi zemyn. Mums jis paliko kitoki ispudi. Tukstanciu laipteliu serpantinuose beveik nesutikome turistu, grozejomes kalnu vaizdais, aplankeme vienuolynus ir pasiekeme Emei Shan kalno virsune Golden summit.
Buvo vakaras todel nusprendeme leistis zemyn transportu. Pasirodo iki miestelio nuo kurio pradejome keliu yra net 45km. Kaip visada nusileidome ziauriai fiziskai pavarge, taciau dvasiskai laimingi. Dusas, alus bei skani vakariene...mmm - gera :)