2011/04/11

1dalis: atvykstam i Kinija, Pekinas bei Didzioji siena

Pries rasant si minciu kratini mums keliaujant po Kinija iskart noreciau pamineti jog nerasite cia graziu issireiskimu, maironiskai apibutintu ispudziu ar smulkiai aprasytu aplankytu vietu. Lai mintys liejasi laisvai, rasom ka matom, ka isgyvenam - vistik ispudziu yra daug. Deja rasysim nelietuviskai (ko nepraktikuojame savo bloge), mat rysiui su pasauliu naudojame mobiluji telefona:) taigi atleiskit uz klaidas ir pirmyn..

Kinijoje esame jau 3 diena. atvykome i Pekina per Helsinki. iskart susidureme su menkomis kalbos nemokejimo problemomis, taciau bukim teisingi, ju yra daug ir galime nors karta ir mes pasijusti tokio tipo turistai, kai kalbames pirstais bei rodydami paveikslelius:) atvykome I hosteli, kur siektiek nusnudome mat del pasikeitusio laiko buvome ganetinai pavarge. Lovos Kinijoje labai kietos, bet jau ipratome. Ta pacia diena susitikome su cia mus kuravusia DaliaV, kuri neblogai moka kiniskai mat cia mokesi kalbos ir dirbo beveik metus. Pasinaudojome pasiulymu griebti dviracius ir pasinereme i Pekino eisma. Buvo sestadienis, todel masinu salyginai mazai. Nors ir teko vaziuoti kamsciuose, lenkti autobusus, vaziuoti 6juostu keliu, kirsti pavojingas sankryzas, taciau kazkodel tai neatrode nesaugu, yra kazkoks rysys ir pagarba tarp eismo dalyviu ir tokiame chaose, net mes naujokai jautemes gerai ir uztikrintai. Puikus patyrimas. Juokingiausiai kaip as 190cm"gigantas"placiomis kelnemis atrodziau ant mazo kinietisko dviracio, kas suteike praeiviams nuostaba, gal net gailesti :) aplekem didele dali centro: Tianmano aikste (didziausia pasaulyje), apsukome aplink Uzdraustaji miesta, prirakine dviracius pasivaiksciojome parke su sventykla ant kalno, nuo kurio atsiveria puiki Pekino panorama.
Nors maistas reikalauja atskiro pasakojimo, uztenka pamineti, kad jis tikrai skanus ir ivairus. geriame vandeni, alu ar visokiu zoleliu arbatas. Bandome ivairius patiekalus: kinietiskus koldunus, Goabao vistiena, baklazanus, mustus agurkus su cesnakais, astria kiauliena su salierais, ruda kiausini, noodlus ir t.t.

Pekinas vienas nesvariausiu miestu pasaulyje. Nepagalvokite, ne siukslemis! Kaip tokiam dideliam miestui jis itin tvarkingas ir svarus. Tai uzterstas oras. Sakoma, kad diena Pekine prilygsta 70 surukytu cigareciu. Pirma diena mus irgi pasitiko smogas, taciau kitas dvi buvo giedra ir sauleta. Siaip yra silta - apie +23.
Radiacijos lygis toks kaip Lietuvoje. Esame pasieme radiacijos matuokli, kad zinotume ar nepasieks musu Fukusimos at.elektrines avarijos radiacija.

Antra diena pralekeme metro, kuris isties modernus, nes didzioji dalis pastatyta Olimpinems zaidynems. Juokingiausia tai, kad velgi del ugio 2kart voziausi i traukinuko duru stakta, bei karta iejes i skersini laikytis. Gyvai mateme, kaip pergrustame traukinuke stotele dirbantis apsuginis stumdamas zmones padejo visiems i ji tilpti.
Nuvykome i imperatoriaus vasaros rezidencija Summer palace, kur parke prie ezero daug sventyklu, graziai isdailintu pastatu. Pasivaiksciojome minioje zmoniu, mat ju visur cia pilna.
Grizdami uzsukome i "gariunu" stiliaus turgu Silk market, kur pilna "originalias kiniskas" prekes bandanciu ibrukti pardaveju - tik sekmes derantis.

Siandien buvome ant Didziosios sienos. Ispudingas statinys kalnuose iki kurio norint pabuvoti maziau turistineje vietoje teko nuvaziuoti nuo Pekino apie 140km. Sienos virsumi galima vaikscioti, didesniuose kalvose pastatyti bokstai. Zygis nera itin paprastas nes siena eina tai aukstyn, tai zemyn. Cia pavasaris dar nesviecia zalia spalva, taciau aplinkiniu kalnu papedes nuklotos baltai zydinciais medziais, skleidzianciais malonu kvapa. Grazus ir ispudingi vaizdai mus supo viso zygio metu.
Nuejome 8km, siektiek idegeme, bet esame lamingi pabuvoje prie vieno is Pasaulio stebuklu.